Obsah
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ IV
ve SO ORP Domažlice a ve SO ORP Horšovský Týn
reg. číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/23_017/0008143
MAP je produktem spolupráce partnerů v území, stanovuje priority a jednotlivé kroky nutné k dosažení cílů vzdělávací politiky v území na základě místní potřebnosti a naléhavosti, lokálních přínosů a podloženosti reálnými daty a analýzami z území (evidence-based); zahrnuje oblasti předškolního a základního vzdělávání, zájmového a neformálního vzdělávání. Tomuto zaměření odpovídá území realizace i výběr partnerů pro realizaci MAP.
Na projekt Místní akční plán rozvoje vzdělávání IV ve SO ORP Domažlice a ve SO ORP Horšovský Týn je poskytována finanční podpora od EU.
OBDOBÍ REALIZACE
1. 1. 2024 - 31. 12. 2025
HLAVNÍ PŘÍNOS PROJEKTU
Hlavním přínosem realizace projektu MAP je budování a rozvoj udržitelného systému komunikace mezi aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území. Vzniklá partnerství napomáhají zkvalitňování vzdělávání zejména v místních mateřských a základních školách, ale také k řízenému rozvoji dalších služeb na podporu vzdělávání dětí a mládeže.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU
Cílem projektu MAP je podpora společného plánování a spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání včetně organizací neformálního vzdělávání v daném místě, která umožní společné řešení místně specifických problémů a potřeb také se zřetelem ke snižování sociálního vyloučení ve vzdělávání v územích se sociálně vyloučenými lokalitami.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURA
ŘÍDÍCÍ VÝBOR - je hlavním pracovním orgánem partnerství MAP. Je tvořen zástupci klíčových aktérů ovlivňujících oblast vzdělávání na území SO ORP Domažlice a SO ORP Horšovský Týn. Řídící výbor si volí svého předsedu, definuje si vlastní postupy rozhodování, řídí se platným Statutem a Jednacím řádem a jeho role je přímo spjatá s procesem společného plánování, rozvojem, aktualizací a schvalováním dokumentů.
PRACOVNÍ SKUPINY - se schází v průběhu celého projektu, kde mají svou nezastupitelnou roli. V rámci jejich jednání probíhají diskuse, debaty, jsou vytvářeny dílčí výstupy a vznášeny připomínky ke strategickým dokumentům. Je vytvořeno celkem 5 pracovních skupin, členství v nich je otevřené všem zájemcům.
KLÍČOVÁ TÉMATA MAP IV
- téma podpory moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí,
- téma rozvoje potenciálu každého žáka, zejména žáků se sociálním a jiným znevýhodněním,
- téma podpory pedagogických a didaktických kompetencí pracovníků ve vzdělávání a podpory managementu třídních kolektivů.
PRŮŘEZOVÁ TÉMATA MAP IV
- proměna obsahu a způsobu vzdělávání (podpora schopností hlubšího porozumění problémům v širších souvislostech)
- podpora učitelů, ředitelů a dalších pracovníků ve vzdělávání (podpora vzájemného profesního sdílení, přenosu osvědčených a funkčních inovativních metod, apod.)
- digitální kompetence k celoživotnímu učení (seznámení se se silnými i slabými stránkami využívání IT, riziky s nimi spojenými a získání kompetencí pro využívání)
- snižování nerovností v přístupu ke vzdělávání
- spolupráce MŠ - ZŠ/ZŠ – SŠ