Obsah
Členové pracovní skupiny Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí ohrožených školním neúspěchem, rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků, jak vzbudit zájem rodičů o vzdělávání svých dětí a žáků
Reprezentativnost |
Jméno |
Funkce |
Odborný konzultant |
Mgr. Milada Mazancová |
ředitelka ZŠ Kout na Šumavě |
Zástupce RT MAP |
Ing. Alena Oplová, CSc. |
expert |
Zástupce školy – ZŠ 1. stupeň |
Mgr. Marie Pittnerová |
učitelka ZŠ Poběžovice |
Mgr. Ivana Křížová |
učitelka 1. stupně ZŠ Kout na Šumavě |
|
Zástupce školy – ZŠ 2. stupeň |
Mgr. et Bc. Pavel Kopta |
ředitel ZŠ Kdyně |
Zástupce školy – MŠ |
Mgr. Lenka Pekárová |
ředitelka MŠ Poběžovice |
Zástupce rodičů |
Lucie Burešová |
|
Hana Arnetová |
|
|
Zástupce speciálních organizací a služeb |
Dagmar Řezáčová, DiS. |
vedoucí Dům pro matky s dětmi v tísni Domažlice |
Mgr. Tereza Králová |
terénní pracovnice Člověk v tísni |
|
Lenka Ticháčková |
předsedkyně UCHO, z. s. |
|
Zástupce Agentury pro socivální |
Mgr. Pavel Hulec |
lokální konzultant Agentura pro sociální začleňování |
Zástupce gymnázia |
Mgr. Jan Anderle |
výchovný poradce Gymnázium Domažlice |
Problémové oblasti inkluzívního vzdělávání definované pracovní skupinou na prvním setkání:
-
nedostatečná odbornost a nechuť pedagogických pracovníků k inkluzi
-
obtížnost a finanční náročnost upravit organizaci a průběh vyučování v souladu s potřebami žáků se SVP
-
problémový přechod žáků na další stupeň vzdělávání
-
velký počet žáků ve třídách
-
na školu je tlačeno ze strany státu na rychlou změnu stávajícího systému, naproti tomu legislativa není založena na praktických zkušenostech
-
nedostatečná pozitivní osvěta v oblasti inkluze/společného vzdělávání pro většinovou veřejnost, pro rodiče, pro rodiče žáků se SVP apod.
-
nedostatek vzdělávacích materiálů, pomůcek a metodik v oblasti inkluze, vč. metodické podpory ze strany MŠMT
-
nedostatečný počet a nedostatečné zázemí pro specializované pracovníky (speciální pedagogy, logopedy, školní psychology…)
Prioritní problémová oblast:
-
obtížnost a finanční náročnost upravit organizaci a průběh vyučování v souladu s potřebami žáků se SVP
Problémové oblasti sociálních a občanských kompetencí pro MŠ i ZŠ definované pracovní skupinou na prvním setkání:
-
škola je tlačena k přebírání zodpovědnosti rodičů ve výchově dětí a žáků
Prioritní problémová oblast:
-
přenášení zodpovědnosti za výchovu a vzdělávání dětí a žáků ze strany rodičů na školu vyplývající z nedostatečné spolupráce rodiny a školy
SCHŮZKY PRACOVNÍ SKUPINY:
2. června 2016 |
MAS Český les, z. s. |
Pozvánka | Prezentace | Zápis |
23. června 2016 |
MAS Český les, z. s. |
|||
20. září 2016 | MAS Český les, z. s. | Pozvánka | Prezentace | Zápis |
24. listopadu 2016 |
MAS Český les, z. s. |
Prezentace | Zápis | |
16. ledna 2017 |
MAS Český les, z. s. |
|||
10. dubna 2017 |
MAS Český les, z. s. |
|||
22. května 2017 |
MAS Český les, z. s. |
|||
6. září 2017 |
MAS Český les, z. s. |